سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماه شعبان

حوزه / ماه شعبان در شمار شریف ترین ایّام سال قرار دارد که نه تنها خود شریف است، بلکه بستر ولادت ولیّ مطلق الهی، حضرت بقیةالله(ع) نیز هست.

 

زهرا شفیعی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، ضمن تبریک حلول ماه شعبان  اظهارداشت :در روایت آمده است که پیامبر فرمودند :اِنَّ رَجَبَ شَهرُ«الله» و شعبانُ «شهري» و رمضانُ «شهر اُمَّتي»، يعني رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و رمضان ماه امت من است.

وی در خصوص اهمیت ماه شعبان با اشاره به روایتی که رسول خدا(ص) که می فرمایند: "آگاه باشید، به درستی که شعبان ماه من است، خدا رحمت کند کسی را، که مرا در ماه من یاری کند" اظهار داشت :منظور پیامبر از یاری رساندن رعایت و دستورات الهی  ، استغفار، و‌ روزه  برای تقرب به خداوند است .

وی به روایت مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص شَفِيعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در بیان فضیلت این ماه فرموده اند : هر که سه روز از ماه شعبان را روزه بدارد، بهشت برای او واجب گردد و رسول خدا درروز قیامت شفیعش خواهد بود.

 معاون آموزش حوزه خواهران اصفهان با تاکید براینکه شعبان  سکوی پرواز به سوی کمال است، تصریح کرد: منظور از از کَمالَ الْانْقِطاعِ این است که انسان از وابستگی و تعلّق به هر چیزی آزاد و رها گردد و فقط به خدا وابسته و پیوسته شود، و منظور از حجب تمام حجب ظلمانی و نورانی است که پاره و کنار زده شود، تا به مهمان سرای الهی که «معدن عظمت» است بتوان وارد شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha